Telt ház önerőből (Bánkuti Dániel) - könyv

Termékkód: MPWMEDIA-BD003
Online ár:
7 490 Ft
Készleten
+
                                                                                                                                                                                         

Be lehet itthon indítani egy zenei karriert, projektet, rendezvényt vagy akár egy bulit önerőből? A modern kor lehetőségeinek köszönhetően végre IGEN!

KINEK SZÓL EZ A KÖNYV?

Két csoport számára lesz életmentő:

  • egyrészt a zenészeknek, zenekaroknak, énekeseknek, DJ-nek, producereknek,
  • másrészt pedig a klubtulajoknak, promótereknek és szervezőknek.

EBBŐL A ZENEIPARI KÖNYVBŐL MEGTANULHATOD:

  • Hogyan építs fel működő közösséget 0, azaz nulla Ft-ból?
  • Hogyan érd el közösségépítéssel, hogy fellépéseid legyenek?
  • Hogyan építs fel működő zenei brandet?
  • Hogyan mérd fel, mire mozdul meg a közösséged?
  • Hogyan szervezd meg a saját rendezvényedet?
  • Hogyan működtess klubot sikeresen?
  • Hogyan reklámozd hatékonyan a rendezvényeidet?
  • Hogyan NE ess bele a kezdők hibáiba?

Oldalról-oldalra tárul majd fel előtted az összes lehetséges buktató, tipp és trükk, amire VALAHA szükséged lehet. 

TÉMÁK, AMIKRŐL SZÓL A KÖNYV:

1. rész:  A felvételkészítés története

  • Előzetes megjegyzések
    • A kezdetek: a verkli és a gépzongora
    • A felvételkészítés kezdetei
      • Fonográf
      • Az első stúdiók 
      • Gramofon
    • Az 1920-as, 30-as és 40-es évek stúdiótechnikai fejleményei
      • Mikrofon
      • Mágnesszalagos rögzítés
    • Azok az ötvenes évek…
      • Többsávos felvételi technológia
      • Echo és társai
      • Csöves áramkörű processzorok
      • Sun Studio
    • A legendás hatvanas évek 
      • Abbey Road 
      • Stúdiótechnikai fejlemények
      • Tengerentúli fejlemények
    • Mi történt a hetvenes években?
      • Az 1970-es évek stúdiótechnikája
      • Stúdiók
    • Nyolcvanas évek
      • A nyolcvanas évek stúdiótechnikája és hangszerei
      • Keverési stílusok
    • Mi is történt a kilencvenes években?
      • Az 1990-es évek stúdiótechnikája
    • 2000 után sem állt meg az élet
    • Záró gondolatok

2. rész:  A mixing elmélete

  • A mixingre alkalmas házi stúdió
    • Számítógép
    • Konverter/hangkártya
    • Monitorozás
    • A stúdióhangfalak megfelelő elhelyezése
  • A keverés folyamata
    • Hangerőarányok a mixben
    • Frekvenciatartomány
    • A hang fizikája (Akusztikai kitérő)
    • Grafikus, parametrikus és program EQ
    • Miért van szükség hangszínszabályozókra?
    • Stratégiák
    • A zenei elemek frekvenciái
    • Közhelyek
    • Panoráma (A bal, közép, jobb birodalma)
    • Mélység
    • A zengetők (reverbek) típusai
    • A zengetők használata
    • Késleltetők (delay-ek)
    • A késleltetők evolúciója
    • A késleltetők használata
    • Tippek reverb és delay rétegek kialakításához
    • Modulációs effektek (chorus, flanger, phaser)
    • Dinamika
    • Kompresszorok és limiterek
    • Limitálás
    • De-esser
    • Multiband kompresszor
    • Expander és gate
    • Transient designer
    • Mikor és miért használjunk dinamikaprocesszorokat?

3. rész:  A mixing gyakorlata

  • Építsük fel házi stúdiónkat! (A kényelmes környezet kialakítása)
    • DAW
    • Pluginek
  • Hangerőstruktúra (Gain structure)
  • Párhuzamos és soros processzálás
    • Párhuzamos kompresszorhasználat
    • Master bus processzálása
  • Hogyan kezdjek neki a keverésnek?

ZENÉSZ, ÉNEKES, DJ VAGY PRODUCER VAGY?

Első gondolatra hajlamos lehetsz azt hinni, hogy a buliszervezés és közösségépítés nem a Te dolgod, hanem a bookingosé és a menedzsmenté, így legyintve passzolod a témát. 

Ám igazából, amint az az előző “Zenei karrier önerőből” c. zeneipari könyvből is kiderült, ahhoz, hogy legyen egy koncertszervező embered és egy menedzsment a hátad mögött, nem kevés évet kell eltöltened a szakmában. 

Addig meg azért jó lenne fellépni, gyakorlatot és tapasztalatot szerezni, építeni a közösséged, nem igaz? 

Mivel ezek a feladatok teljesen rád hárulnak, először egyedül kell magadnak felépíteni saját közösségedet a médiában. Ráadásul 1-2 év után ezeket az embereket meg kell tanulnod mozgósítani is a fellépéseid helyszínére. 

klubtulaj, promóter nem fog helyetted, neked közösséget építeni. Ugyan van egy törzsközönség minden rendezvényen, de ők nem miattad vannak ott, és kár is abban a tévhitben ringatni magadat, hogy megmozdulnának a neved hallatán, ha egy másik városban lépnél fel, vagy extrém esetben, akár másnap emlékeznének a nevedre. 

Páran biztosan lesznek, akik majd csatlakoznak a közösségedhez egy jó buli után, de a nagy részének egyetlen művész leszel a sok közül, akinél jó volt a zene és ennyi. 

Így elérkeztünk ahhoz a kritikus ponthoz, hogy ha magadnak nem építed fel és szervezed meg a lehetőséget, akkor statisztikai alapon elég kicsi az esélye, hogy majd más ezt megteszi helyetted

A könyv segítségével nem csak azt tanulod meg, 

  • hogyan lehet felépíteni egy működő közösséget, 
  • hanem azt is, hogyan lehet az első saját bulikat megszervezni, viszonylag limitált költségekből. 

Mert emiatt tudsz majd a lehető leghamarabb, a leghatékonyabban bekerülni a zenei körforgásba, és ehhez nem feltétlenül kell hetedhét országra szóló slágert írnod. 

HA KLUBTULAJ, PROMÓTER VAGY SZERVEZŐ VAGY?

Ez a zeneipari könyv azokat a tapasztalatokat is hivatott bemutatni az elmúlt évekből, amelyeket a szerző számos klubtulajdonos, és partisorozat-szervezővel való közös munka során gyűjtött. Ezek tanulságai pedig bárki számára hasznos és instant megvalósítható ötletcsokrot kínálnak. 

  • Ha régi motoros vagy, lehet, hogy evidens lesz néhány információ a könyvben, viszont az egész zenei piac annyit változott pár év alatt, hogy biztosak vagyunk benne, Te is rengeteg új infót kapsz majd az olvasás során. 

A könyv segít majd ismét képbe kerülni, mert a régi módszerek már nem feltétlenül működnek, sem egy klub üzemeltetésében, sem egy partisorozat szervezése esetén. Ezért kell például teljesen kimaxolni a közösségi média eszközeit és lehetőségeit! 

  • Az újonnan belevágó szervezőknek pedig erősen, szinte kötelezően ajánlott a könyv minden oldala. Bátran ki merjük jelenteni, hogy milliókat lehet majd spórolni a tippek segítségével! Már azzal is, ha betartod a „Mit ne csináljunk?” részeket. 

Hiszen tudod, okos ember a másik hibájából tanul!

MITŐL LESZ HITELES A KÖNYV?

Mert a szerző az írás során nem csak a saját, zeneipari szakemberként, marketingesként és label managerként szerzett tapasztalataira támaszkodott, hanem 50, zömmel az ország vezető klubtulajdonosainak, koncert- és fesztiválszervezőinek, valamint előadóinak tanácsaira is. 

Ezt egészítette ki rengeteg hazai és külföldi fesztiválról, sikeres partisorozatról készített esettanulmánnyal. Hiszen mások sikeréből lehet igazán sokat tanulni!

Ebből áll össze a ma elérhető legütősebb tudásanyag, amely minden zenész vagy zenével foglalkozó szakember számára hatalmas segítség.

A SZERZŐRŐL

Bánkuti Dániel az MPW media alapítójazeneipari szakértőzenei vlogger, mentor és a Zenei Karrier ÖnerőbőlZeneírás és kiadás Önerőből, a Telt Ház Önerőből, valamint a YouTube csatornaépítés c. zeneipari könyvek szerzője. 

Ismerheted zenei mentorként, az MPW több, mint 8 ezer követős szakmai csatorna, valamint a saját, több, mint 30 ezer követőt számláló Youtube csatornája vloggereként is. Ám az is lehet, hogy egy-egy online vagy offline előadásról ismered, esetleg cikkeivel és oktató videóival találkoztál már, ugyanis zenei tartalomgyártóként és producerként ezzel is foglalkozik.

Hasonló termékek