Banális Zeneelmélet II. (Galambos Zoltán) - könyv

Termékkód: MPWMEDIA-BD007
Online ár:
7 490 Ft
Készleten
+
                                                                                                                                                                                         

Már képben vagy a zeneelméleti alapokkal és szintet szeretnél lépni a zeneelméleti tudásodban? Esetleg már olvastad a Banális Zeneelmélet első kötetét és fejlesztenéd magad? Vagy szimplán nem egy kezdő szintről mélyítenéd el a tudásod, méghozzá közérthetően megfogalmazva? Ez a könyv végre minden középhaladónak segít majd a továbbtanulásban!

Ha nincs még tapasztalatod a zeneelméletben akkor állj meg itt, és e könyv helyett a Banális Zeneelmélet első kötetét ajánljunk!

A KÖNYVRŐL

Galambos Zoltán könyve azért is különleges többek között, mert:

  1. Teljesen egyszerűen magyarázza el a sokak által túlbonyolított összefüggéseket.
  2. Interaktív példák találhatóak a könyvben, amelyek segítik a megértést.
  3. Igazodik a modern szemlélet és a szoftverek világához, nem csak kottákban gondolkozik.
  4. Párhuzamosan mutatja be az “angolszász” kifejezéseket a magyarral, így valóban rendszerben tanulod meg (nem csak) az alapokat.

TÉMÁK, AMIKRŐL SZÓL A KÖNYV:

Első fejezet

  • A legfontosabb tudnivalók újra
  • Fontos a rendszer
  • A hangközök ismeretének fontossága
  • Hangközfordítások
  • Hangközök a diatonikus rendszerben
  • Leltárok
  • A varázslatos tritonus
  • A tercépítkezés
  • Tempó, metrum, ritmus

Második fejezet – Utazás az akkordok világában

  • A hármas- és négyeshangzatok fordításai
  • Hármashangzat fordítások
  • Pontosítsunk!
  • A DÚR FORDÍTÁSAI
  • Szext
  • Kvart-szext
  • A MOLL FORDÍTÁSAI
  • Szext
  • Kvart-szext
  • A SZŰKÍTETT FORDÍTÁSAI
  • Szext
  • Kvart-szext
  • A BŐVÍTETT FORDÍTÁSAI
  • Kvart-szextfordítás
  • KOTTÁBAN
  • Alaphelyzet
  • Szextfordítás
  • Négyeshangzat fordítások
  • Kvint-szextfordítás
  • Terc-kvartfordítás
  • Pontosítsunk!
  • A DÚR MAJORSZEPTIM FORDÍTÁSAI
  • Kvint-szext
  • Terc-kvart
  • Szekund
  • A MOLLSZEPTIM FORDÍTÁSAI
  • Kvint-szext
  • Terc-kvart
  • Szekund
  • A DÚRSZEPTIM FORDÍTÁSAI
  • Kvint-szext
  • Terc-kvart
  • Szekund
  • A FÉLSZŰKÍTETT FORDÍTÁSAI
  • Kvint-szext
  • Terc-kvart
  • Szekund
  • A MOLLMAJOR SZEPTIM FORDÍTÁSAI
  • Kvint-szext
  • Terc-kvart
  • Szekund
  • A BŐVÍTETT MAJORSZEPTIM FORDÍTÁSAI
  • Kvint-szext
  • Terc-kvart
  • Szekund
  • A SZŰKÍTETTSZEPTIM FORDÍTÁSAI
  • Kvint-szext
  • Terc-kvart
  • Szekund
  • Terctornyok
  • Pontosítsunk!
  • Az alterált akkordok
  • Nem szeptimakkord négyeshangzatok
  • Nem tercépítkezésű akkordok – a kvartakkordok
  • Foglalkozzunk a jelölésekkel is!
  • Rendezzük át!
  • Egy kis történelem
  • Nézzük tovább a forgolódást!
  • Építkezzünk tovább!
  • Rendezzük át!
  • Feladat#1
  • Térjünk ki a tonalitásra!
  • Építkezzünk tovább!
  • Rendezzük át!
  • Feladat#2
  • Térjünk ki a tonalitásra!
  • A perakkordok
  • Akkordhangos perbasszusok
  • Térjünk ki a tonalitásra!
  • Nem akkordhangos perbasszusok
  • Térjünk ki a tonalitásra!
  • A hiányos akkordok
  • Mozgó akkordhangok
  • A tágfekvés
  • A második fejezetben érintett elméleti anyag hangokban
  • Hármas-és négyeshangzat fordítások
  • Terctornyok, nem szeptimakkord négyeshangzatok, alterált akkor-dok
  • Kvartakkordok
  • Perakkordok és hiányos akkordok
  • Mozgó akkordhangok és tágfekvés

Harmadik fejezet – Vissza a skálák birodalmába

  • A pentatonok
  • Feladat#3
  • A blues-skálák
  • Egy kis történelem
  • A skálák
  • Hexatonic (hatfokú) blues-skála
  • Heptatonic (hétfokú) blues-skála
  • Nonatonic (kilencfokú) blues-skála
  • A kromatikus skála
  • Az egészhangú skála
  • A fél-egész és az egész-fél skálák
  • A roma moll
  • Dúr-lokriszi skála
  • Feladat#4
  • A kisszekundos dallami tapadás
  • Feladat
  • A harmadik fejezetben érintett elméleti anyag hangokban
  • Skálák

Negyedik fejezet – Építkezzünk kvintekből!

  • A kvintkör
  • Példa
  • Feladat#5
  • Élet a „hatbé – hatkereszt” világán túl
  • Zenei funkciók
  • Egy kis történelem
  • Funkciók a kvintkörön
  • Kadenciák és szekvenciák
  • A félzárlat
  • Az álzárlat
  • Az azonosalapúság
  • A tercpárhuzam elve szerint felírható hármashangzatok
  • Az azonosalapúság elve szerint felírható hármashangzatok
  • Már megint a tritonus
  • A hangköz, mint tengely
  • A hangköz, mint a dallami tapadások kulcsa
  • Egy kis történelem
  • A negyedik fejezetben érintett elméleti anyag hangokban
  • A tritonus

Ötödik fejezet – Szolfézs kontra összhangzattan

  • Egy kis történelem
  • A klasszikus összhangzattan jelölésrendszere és alapvető szabályai
  • A számozás
  • Alapvető szabályok
  • A legkisebb mozgás elve
  • A közös hangok megtartása
  • Az ellenmozgás
  • A kvint- és az oktávpárhuzam, valamint a bővített szekundlépés kerülése
  • Alap-, vagy kvintkettőzés a fő hármasok szextfordításaiban
  • A Dominánsszeptim meghatározó hangjainak oldása
  • A mellékdomináns
  • A moduláció
  • Példa
  • A késleltetés
  • Összegzés
  • A moduláció alapvető eszközei
  • A Domináns
  • Közös akkordok
  • Közös hangok 
  • Az ötödik fejezetben érintett elméleti anyag hangokban
  • Összhangzattan

Hatodik fejezet – A „könnyűzene” elméletének alapjai

  • Egy kis jazzelmélet 
  • A popzene elméletének alapjai
  • Moduláció a popzenében

Hetedik fejezet – Játsszunk a ritmusokkal!

  • A leggyakrabban előforduló popritmusok
  • Egy kis történelem
  • A szinkópa
  • Az egyenes szinkópálás – Straight syncopation
  • Hamis triola – Fake triplets
  • A reggaeton
  • Clave variációk
  • A poliritmika
  • Ritmusvariációk
  • Diminúció
  • Augmentáció
  • Tempóváltás
  • Egyszerű tempóváltások
  • Accelerando
  • Ritartando
  • Feladat#10
  • A hármas- és négyeshangzat leltárok
  • Akkordon kívüli hangok, késleltetések
  • Perakkordok
  • Low kotta
  • Skálák
  • Kvintkör
  • Ritmus és metrum
  • Funkciók
  • Önfejlesztés
  • A popzene történetében megfigyelhető befolyásoló tényezők
  • A feketék és a fehérek zenéjének egymásra hatása
  • Zenei nagyhatalmak
  • Alternatívból mainstream
  • Technikai fejlődés
  • Stúdiótechnika és zenehallgatás
  • A hangszerek fejlődése

A SZERZŐRŐL

Galambos Zoltán 1967-ben született Budapesten, tanulmányait a Magyar Rádió Gyermekkórusának Általános Iskolájában, a Rákóczi Ferenc Gimnáziumban, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakiskola Jazz- zongora szakán és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz-zeneszerzés, hangszerelés szakon végezte. Tanárai között olyan nevek szerepelnek, mint Gonda János, Szakcsi Lakatos Béla, Binder Károly, és Berki Tamás.

A hazai popiparba 20 évesen került 1987-ben, és hamarosan megalapította első̋ saját zenekarát, amelyben a zeneszerzés, hangszerelés és zenekarvezetés mellett fronténekesi szerepet is vállalt. Ekkor fedezte fel a szakma, aminek köszönhetően számos zenei feladatban működött közre példaképeivel (Szigeti Ferenc, Lerch István, Presser Gábor, Zorán, Solti János, Babos Gyula) saját korosztályának ismert – és kevésbé ismert alakjaival (Roy és Ádám, Cotton Club Singers, Kozsó, Pierrot, Jamie Winchester és Hrutka Róbert) -, illetve a feltörekvő tehetségek generációjával (Megasztár showműsorok, Rúzsa Magdi).

Az évek során több területen tett szert üzleti ismeretekre, illetve nemzetközi zenei produkciójának megalapításával globális zenei és zeneipari tapasztalatokat is szerzett. A világjárvány idején is alkotott és dolgozott, ekkor készített el nemzetközi koprodukcióban egy dalt, amelyet online stúdiófelvételek megszervezésével valósított meg. A bekapcsolt országok az USA, Kenya, Németország és Izrael voltak.

Bár elsősorban producernek tartja magát, zenei pályafutása során dolgozott session zenészként, zeneszerzőként, hangszerelőként, lemezkiadóként, valamint koncertszervezőként is.

Jelenleg a székesfehérvári Kodolányi János Egyetem Előadóművészet szakon tanít Produceri ismereteket, a tatai Peron Tehetségközpontban zeneelméletet, billentyűs hangszereket és zeneszerzést, valamint a S.E.T. School of Entertainment & Technology keretein belül tart workshopokat pop zeneszerzés, alkalmazott zene, és remix készítés témakörökben, illetve a Magyar Producer Workshop számára készít zeneelméleti oktatóvideókat. Emellett magántanítványaival foglalkozik, és aktívan zenél színpadon stúdióban, dalokat ír, és hangszerelési, produceri megbízásokat vállal.

Hasonló termékek

Mások ezt is megvették